W czym latasz / latałeś?

Produkty, opinie, promocje, namiary...

W czym latasz / latałeś?

Postprzez kaamos » niedziela, 21 lipca 2013, 23:18

Pryzszedł mi do głowy taki pomysł...
Na forum jest sporo pytań o ciuchy: "czy dany produkt jest dobry", "jaki polecacie", "co na lato", etc.

Proponuję temat, w którym każdy będzie mógł wypisać, z jakimi produktami miał styczność i trochę je opisać. Myślę, że może to pomóc zwrócić uwagę na pewne szczegóły ubrań, które mogą umknąć szukającemu, albo podsunąć nową kategorię produktów (np. ja w tym roku chciałem kupić zbrojkę na lato, a dopiero szukając dowiedziałem się, że istnieje takie coś, jak bardzo fajne, skrajnie przewiewne kurtki letnie)


Proponuję podać takie dane (jeśli ktoś ma propozycję jeszcze jakichś, niech śmiało pisze, to pouzupełnia się opisy):
• Typ odzieży, marka, model
• Okres użytkowania (ile wytrzymały ciuchy)
• Cechy charakterystyczne produktu
• Subiektywny opis
• Na jakie temperatury / pogodę się nadaje
• Jeśli miałeś przygodę w ciuchach, jak dobrze zabezpieczyły Cię i jak to zniosły
• Cena


Mile widziany byłby kolor, oddzielający komentarze i uwagi (białe) od opisów (pomarańczowe) i jakieś wyraźne rozdzielenie poszczególnych prduktów.


To ja zacznę dobrym przykładem ;)
Ubrania podzieliłem na najbardziej typowe zestawy.

Przy podanych temperaturach optymalnych, ich minimalny zakres jest tylko dla miasta, zaś max tylko na trasę i w ogóle są to przedziały orientacyjne, bo nie robiłem szczegółowych badań.
Ubrania nie brały udziału w żadnym szlifie.

Leather Armor +10 ochrony przed rozpędzonym asfaltem:

Kombinezon dwuczęściowy Dainese TT-72
Używany: Lato 2010 - ...
Cechy: Perforowana skóra na rękawach i nogawkach; Wstawki materiałowe w kroku, pod pachami i na brzuchu; Nogawki z możliwością rozszerzenia (na/pod buty); Jedna kieszeń wewnętrzna w kurtce; Ochraniacze kolan, łokci i barków
Opis: Kupiłem przewiewny kombinezon, bo jak jest zimno, to zawsze można coś założyc pod spód, lub na wierzch, a jak jest gorąco, to przegwizdane, gdy nie jest przewiewny. Po 2 latach ułamał mi się uchwyt ekspresu w jednej z nogawek, więc zastąpiłem go spinaczem biurowym. Bardzo wygodny i "wymiarowy" w porównaniu do tanich marek. Kurtka często używana samodzielnie po mieście (z jeansami).
Optymalna temperatura: Nie zwróciłem uwagi szczególnej, a nie chce mi się zmyślać. Generalnie jak jest upał, to jest gorąco, a jak jest chłodno, to w nocy w trasie jest zimno.
Cena: Ok. 1500 zł

Buty Sidi Stivali B2
Używane: Lato 2010 - ...
Cechy: Długa cholewa; Materiał: Lorica; GoreTex; Wymienne slidery; Gładkie wnętrze (szwy tylko z tyłu buta, ale ich nie czuć)
Opis: Wygodne wnętrze (nic nie gniecie, ani nie obciera). Nie przemiękły nigdy (jeżdżone max w lekkim deszczu). Piszczą przy chodzeniu.
Optymalna temperatura: Również nie chce mi się wymyślać teraz. Jeździłem w nich od blisko 0°C po mieście kawałek do upałów i jest ok, póki upału nie ma, ale słyszałem opinię, że w trasie zimno, gdy jest chłodno.
Cena: Ok. 700-800 zł

Rękawice Nazran - takie: http://www.motosprzet.pl/licytuj.php?id=13&no=no
Używane: Lato 2010 - ... (kupione w 2008, ale z braku motocykla mało używane)
Cechy: Długi mankiet; Cienka, zamszowa skóra od spodu rękawicy (bez podszycia); Część wierzchnia z gładkiej skóry, podszyta materiałem; Ochraniacze karbonowe na kostkah i paliczkach; Wierzch dłoni i nadgarstek wzmocnione miękkim ochraniaczem; Pasek dociągający na nadgarstku
Opis: Dość wygodne. Nigdy nie przemiękły (używane max w lekkim deszczu), najwyżej lekko nasiąkły. Na początku i końcu sezonu zimne, ale udało mi się pod nie wbić bardzo cienkie wełniaki, które sprawdzają się bardzo dobrze. W upały gorące, ręka się poci. Raz mi nitka z dosłownie kilku dziurek się wypruła, trzeba było podszyć
Optymalna temperatura: 10-25°C (z wełniakami do 0°C).
Cena: Ok. 130 zł

Żółw RetBike
Używany: Lato 2010 - ...
Opis: Nie był to przemyślany zakup (nie, żeby coś z nim było nie tak, po prostu kompletowałem pierwszy strój i nie bardzo miałem pojęcie o parametrach żółwi. Dziś zapewne poszukałbym informacji i testów, którymi mógłbym się kierować (amortyzacja, blokada przegięcia, etc.))
Cena: 120 zł


Dragon Armor +8 ochrony przed ogniem (na lato)

Kurtka Bullfighter (coś jak Air, ale bez nieprzemakalnej podpinki)
Używana: Lato 2013 - ...
Cechy: Kieszeń wewnętrzna i 2 zewnętrzne po bokach; Ochraniacze łokci, barków i pleców; Suwaki zapiniające rękawy; Paski ściągające na bicepsie; Materiał typu mesh, widać przezeń na wylot
Opis: Bardzo przewiewna (prawie nie blokuje wiatru). Do użytkowania tylko z termokoszulką z długim rękawem przy każdej temperaturze (izolacja i sucha skóra). Otwory w podszewce do włożenia protektorów zapięte na nieosłonięte, drapiące rzepy (trzeba sobie podszyć).
Optymalna temperatura: 20-30°C (20 to minimum dla samej kurtki i termokoszulki, górna granica orientacyjna).
Cena: 340 zł

Spodnie jeansowe Motto Wear City X
Używane: Jesień 2012 - ...
Cechy: Ochraniacze kolan; Jeans wzmocniony kevlarem; Podszycie kevlarowe na kolanach, tyłku i po bokach; Bawełniana podszewka z przodu aż do kolan; Możliwość dokupienia protektorów biodrowych
Opis: Trochę za długie, jak na mój gust (nawet jak na motocyklowe). Ciepło w kolana, bawełniana podszewka też daje nieco ocieplenia. Wygodnie jeździ się nawet latem, zaś w połączeniu z kalesonami można na krótki dystans jeździć aż do 0°C.
Optymalna temperatura: 10-25°C
Cena: 360 zł

Buty Probiker City
Używane: Lato 2013 - ...
Cechy: Krótka cholewa (za kostkę); Materiał: zamsz; Wstawki materiałowe (mesh) po bokach i na języku; Ochraniacze kostki, usztywnione palce; Bardzo przyczepna podeszwa
Opis: Czuć przewiew nawet przy wolnej jeździe. Wygodne, jednak w upał za ciepłe do chodzenia, lub siedzenia w zawiązanych.
Optymalna temperatura: Jeździłem tylko przy 20+°C i przy 20 byłoby pewnie chłodno w trasę, ale po mieście bajka. 25+ w trasę też byłoby super
Cena: 300 zł

Rękawice Vanucci RVX-2
Używane: Lato 2013 - ...
Cechy: Krótki mankiet; Protektory na kostkach, paliczkach, oraz od wewnątrz dłoni, w miejscu podparcia; Gładka skóra; Wstawki materiałowe (mesh) na wierzchu dłoni i na kciuku; Wyściełane materiałem
Opis: Ręka się trochę poci w mieście, gdy jest gorąco, ale w trasie jest neutralnie. Może być chłodno (zwłaszcza w kciuk), gdy zdąży się zapocić rękawicę, a temperatura jest trochę niższa. Można opuścić rękę na chwilę, kciukiem do kierunku jazdy, to solidnie przewieje rękawicę. Z racji krótkiego mankietu, trochę ciężko założyć na kurtkę, żeby się z niej nie zsunęła, ale pod skórzaną kurtkę jej nie zmieszczę.
Optymalna temperatura: Również niewiele jeździłem, bo nowy nabytek, ale ok. 20°C po mieście już nie jest gorąco (da radę sporo niżej), a w trasę powiedziałbym, że 23+ będzie dobrze, w dzień może 20+
Cena: 255 zł


Ortalion Armor +7 ochrony przed żywiołem wody

Kombinezon przeciwdeszczowy RST (modelu i materiału nie sprawdzę, bo nie pamiętam, gdzie posiałem ten kombiak :P )
Używany: Lato 2010 - ...
Cechy: Nogawki poszerzane suwakiem dla łatwego zakładania; Rzepy dociągające na rękach i nogach; Pasek z klamerką na zatrzask; Całość pakuje się w (chyba również nieprzemakalną) niedużą sakiewkę, zapinaną w pasie na zatrzaskową klamerkę
Opis: Używany max w lekkim deszczu. Spełnia swoją rolę, jednak trzeba zwrócić uwagę na "rynienkę", która tworzy się w okolicy krocza przy siadaniu i może przemięknąć, gdy stoi w niej woda. Noga ze sliderem wchodzi ciasno, ale wchodzi (trzeba przytrzec slidery trochę ;) ). Podszewka mi się raz rozpruła na którymś szwie koło ramienia chyba.
Cena: Na prawdę nie pamiętam, dawno to było.


Kaski

Szczękowy LS2 Delta
Używany: Lato 2010 - ... (kupiony w 2008, ale z braku motocykla mało używany), od 2013 ograniczone używanie z racji zakupu nowego kasku.
Cechy: Otwierana szczęka; Blenda; Demontowany podbródek; Zapięcie microclick; Test SHARP: 3/5
Opis: Wygodne przełączniki. Nie odczuwam różnicy między otwartym, a zamkniętym przednim wlotem. Bardzo wieje bez podbródka (opuszczona blenda odbija nieco strumień, ale bez niej łzawią oczy przy dużych prędkościach), z podbródkiem jest znośnie (choć nie trzeba otwierać szyby, żeby mieć świeże powietrze). Powiew wewnątrz kasku praktycznie eliminuje parowanie szyby. Złożona blenda nieco wystaje z obudowy kasku, co przeszkadza , gdy patrzy się przy górnej krawędzi pola widzenia. Po 3 latach zauważalne są rysy na szybie od górnej uszczelki. Gdy kask spadł mi z kanapy stojącego motocykla na kostkę, pojawiły się wybite drobne dziurki w szybie, jak i malowaniu skorupy. Podczas deszczu, kilka kropel dostaje się na wewnętrzną stronę szyby. Podbródek jest dość duży, ale elastyczny. Huk wiatru ma znośną, niską tonację (choć w trasę warto włożyć zatyczki w uszy). Warto zaznaczyć moje zaniedbania w kontekście opisu: co najmniej raz umyłem szybkę płynem do szyb, a uszczelek nie smarowałem od zakupu przez 5 lat.
Cena: 380 zł

Integralny Caberg Ego
Używany: Lato 2013 - ...
Cechy: Blenda; Szyberdach; Pinlock; Demontowany podbródek; Zapięcie microclick; Zatzaśnięcie szyby
Opis: Dobre chłodzenie przez szyberdach. Wygodna dźwignia blendy. Przełącznik przedniego wlotu nie ma wyraźnego skoku. Podbródek skutecznie ogranicza ilość powietrza, wpadającego do kasku, a jego płaskość i małe rozmiary pozwalają na łatwe schowanie, choćby do kieszeni. Dość głośny (kiedy tylko ma to sens, jeżdżę w zatyczkach do uszu).
Cena: 730 zł


Inne

Buty Modeka Le Mans
Używane: Wiosna 2013 - ...
Cechy: Krótka cholewa (za kostkę); Ochraniacz kostki, usztywnione palce i pięta; Membrana Hipora; Gęsty materiał po bokach buta
Opis: Kupiłem na lato, bo nie mogłem znaleźć nic lepszego, lecz na lato się nie nadają. Dość ciepłe, wiatroszczelne, przemakalności nie testowałem jeszcze. Wygodne do chodzenia. Za ciepłe do siedzenia w pomieszczeniu.
Optymalna temperatura: 5-20°C (może i mniej nawet).
Cena: 260 zł

Kominiarka Metro BST II
Używana: Jesień 2012 - ...
Cechy: Kołnierz windstopper; Bawełniana powyżej ust; Siatkowy prostokąt w miejscu ust
Opis: Ciepła, nieprzewiewna. Bardzo źle zrobiona, gdyż obszycie otworu nosowego (nad siatką) całkowicie go blokuje, kierując powietrze w stronę oczu i na szybę. Drobna modyfikacja (rozcięcie ok. 2cm w górę na obu końcach otworu nosowego, koniecznie z obszyciem krawędzi) rozwiązała problem całkowicie. Łatwo można też wdziać w obszycie drucik, który dopasuje kominiarkę nad nosem (jak w jednorazowych maskach przeciwpyłowych).
Optymalna temperatura: <5°C po mieście, w trasie pewnie <10°C.
Cena: 50 zł
Ostatnio edytowano niedziela, 21 lipca 2013, 23:25 przez kaamos, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
kaamos
 
Posty: 434
Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Re: W czym latasz / latałeś?

Postprzez TasmaN » poniedziałek, 22 lipca 2013, 01:00

Bardzo fajny pomysl :) Wiec ja zaczne...

Leather Armor +10 ochrony przed rozpędzonym asfaltem:

 Kurtka skorzana Tarbor K-08
Używany: Wiosna 2007 - dzis
Cechy: Gruba bydleca skora, protektory na barki, lokcie i plecy. Duzo fajnych kieszonek. Wyciagana podpinka.
Opis: Kurtka nie do zajechania. Po 6 latach, szlifie i wypadku jest nadal cala. Urwal mi sie tylko ten 'dzyndzel' od zamka kieszeni i lekko sprula kieszen w srodku. Po szlifie i wypadku tylko poscierana (skora nie przetarta).
Optymalna temperatura:5-18 stopni; tak na oko. W lecie w miescie jak grzeje to rozpieta do polowy... niewiele daje ale w sumie to skora.
Cena: Ok. 899 zł

 Spodnie skorzane Tarbor S-08
Używany: Wiosna 2008 - dzis
Cechy: Gruba bydleca skora, protektory na kolana, Szkoda ze nie ma wstawek z pianki na biodra. Nogawki z suwakiem na dole - cholernie niewygodne i boli jak sie wsunie w buty i je zapnie.
Opis: Sa generalnie OK. Po 5 latach, szlifie i wypadku jest nadal cale. Jak to w skorzanych spodniach... pozycja na moto powoduje ze wypycha sie 'dupa' i na stojaco wyglada sie jak w pampersie.
Optymalna temperatura:5-18 stopni; tak na oko.
Cena: Ok. 599 zł

 Buty Metro Racing
Używane: Lato 2011 - 2012
Cechy: Chujnia z patatajnia... wprawdzie uratowaly mi przy wypadku stope, ale po sezonie jezdzenia popekala wkladka w podeszwie (plastikowa!?). Nie da sie stanac na nodze bo kawalki plastiku sie wbijaja. Suwak tez padl. Podeszwy sie odklejaja.
Opis: W miare wygodne do chodzenia.
Cena: Ok. 400 zł

 Rękawice Ada-moto
Używane: Lato 2009 - ...
Cechy: Długi mankiet; Ochraniacze karbonowe na kostkah i paliczkach; Wierzch dłoni i nadgarstek wzmocnione miękkim ochraniaczem; Pasek dociągający na nadgarstku
Opis: Firma juz nie istnieje a rekawice sa cale do dzis.
Optymalna temperatura: 5-20°C.
Cena: Ok. 80 zł
TasmaN
 

Re: W czym latasz / latałeś?

Postprzez Gof » poniedziałek, 22 lipca 2013, 10:21

Coś ode mnie :)

Rękawice Halvarssons Hi-Art
Używany: drugi komplet
Cechy: Tanie :)
Opis: Nie warto - wewnętrzna wyściółka po parunastu - parudziesięciu założeniach się odkleja.
Optymalna temperatura: Dobre na lato.
Cena: ok. 150 zł

Spodnie tekstylne Ret Bike ATV
Używany: ok. 2 sezonów
Cechy: Spodnie koloru moro z membraną
Opis: Na zimne dni dobre, na średnie i ciepłe porażka, membrana nie działa i po paru minutach pocisz się jak świniak.
Optymalna temperatura: Późna jesień, 0-10 stopni, idealne na deszcz.
Cena: 300 zł
Ostatnio edytowano wtorek, 23 lipca 2013, 14:10 przez Gof, łącznie edytowano 2 razy
Gof
 

Postprzez chicken » wtorek, 23 lipca 2013, 13:55

To teraz coś odemnie :)

Bazowałem generalnie na stosunku jakość/cena, jednocześnie nie wybierając najtańszego
szrotu (chyba :P ). Druga sprawa że są to moje pierwsze sprzęty więc odczucia
mogą być spatrzone tym że nie mam porównania i to co dla mnie jest sufitem
dla was może być podłogą :)
Chciałem też wypytać kolegów i koleżanki o opinie na temat marki OZONE.
Na różnych forach zdania są podzielone. Ja jestem ogólnie zadowolony, jest poki co jeden minus ale o tym na dole. Wszystko jest używane dopiero od tego sezonu (początek czerwca) więc pominę opis "używane".

Rękawice
Rebelhorn GAP
Opis: Bardzo wygodne (zrobione ze skóry i materiałowej siateczki z duuużą przewagą siateczki) i bardzo przewiewne, myślę że idealne na lato, a i w chłodniejsze letnie wieczory dają radę bez problemu. Wizualnie też ładne.
Cena: 119zł (kupione po obniżce ze 130zł)


Kask
NITRO 922F Blueprint
Opis: Fajny i wygodny. Malowanie również bardzo mi się podoba ale to już kwestia gustu. 3x wentylacja - 2 u góry i jedna na szczęce, bez regulacji - tylko zamknięte/otwarte. Żadnych dodatkowych fajerwerków. Wyściółka częściowo wyjmowana (tylko taka wierzchnia cienka warstwa). Przy ok 80-90km/h trochę głośno w środku od wiatru. Zapięcie również wygodne i tu duży plus za dzyndzelek (bez skojarzeń :p ) który pozwala na łatwe odpięcie nawet w rękawiczkach.
Cena: 360zł


Kurtka
OZONE Delta Grey
Opis: Jak dla mnie dość wygodna i zarazem sztywna kurtka tekstylna z wyjmowaną podpinką na chłodniejesze dni. Ja mam 170cm wzrostu i rozmiar S pasuje dla mnie jak ulał. Na ramionach, łokciach i przedramieniach dość solidne protektory (nie da się ich wyjąć ale na wyczucie to jak wymieszanie pianka + tworzywo). Na plecach jest miejce na mały protektor ale z tego zrezygnowałem na rzecz żółwika. Na klatce piersiowej, na ramionach po bokach i przez całą szerokość pleców rozpinane "kieszonki" do lepszej wentylacji. Na ramionach również (po 2 na każde) takie zatrzaski pozwalające regulować przyleganie kurtki. Na dole wszyty zamek do złączenia ze spodniami. Mimo iż mam cały czas wyjętą podpinkę to słoneczny gorący dzień dopóki się jedzie jest ok. Kilkanaście minut w korkach robi ze mnie zmokłą kurę :/
Cena: 339zł

Spodnie
OZONE Cargo Black
Opis: Dość grube i sztywe spodnie tekstylne. Na kolanach protektory pianka + tworzywo, na udach tylko piankowe. Również mają wyjmowaną podpinkę ale nawet jak jej nie ma to jest tak samo jak z kurtką, dopoki się jedzie jest ok, ale dłuższy postój i zaraz w środku mokro :f W zasadzie są idealne na wieczory, kiedy słońce juz zachodzi i temperatura spada. Na gorące popołudnia nie polecam. Mozliwość regulacji w pasie i na kostkach. 4 kieszenie dobrze zabezpieczone przed zgubieniem np kluczy czy dokumentów. Do tej pory sobie chwaliłem ale WIELKI MINUS za to że juz po 2óch miesiącach zaczeły mi pękać szwy w kroku :( Do reklamacji i 2tyg bez spodni :(
Cena: 369zł

Protektor na plecy (niezależny żółwik)
OZONE Shield 00
Opis: Jak dla mnie wygodny i dopasowany. Zakładany na elastyczne regulowane szelki + u dołu szeroki pas (ok 20cm) na rzep, póki co się nie odpina sam, nawet bardzo ciasno zapięty. Zrobiony z przewienej siateczki + gąbki i na samych środku 6 łusek z tworzywa nałożonych częściowo jedna na drugą szer. ok 15cm. Pod moją kurtkę ozona pasuje idealnie.
Cena: 129zł

To tyle jeśli chodzi o mój sprzęt. Brakuje jeszcze butów. Nie jest to może górna półka ale wolałem to niż krótkie spodenki i koszulkę :) Z czasem będę się starał po kolei zmieniać na coś lepszego.
Pozdrawiam!
Ciks
Avatar użytkownika
chicken
 
Posty: 373
Dołączył(a): wtorek, 16 lipca 2013, 19:04
Lokalizacja: Poznań

Re: W czym latasz / latałeś?

Postprzez BiEdRoN » wtorek, 23 lipca 2013, 22:59

Rękawice Alpinestars SP-8T
Używane: 3 sezon.... i jeszcze wytrzymają dużżżżżżo
Opis: Bardzo miękka skóra, wygodne, wyposażone w ochraniacze kostek i palców, perforowane wstawki są trochę przereklamowane
Cena: ok. 250 zł

Kask Shark RSI
Używany: 2 sezony
Opis: wygodny garnek i w miarę lekki, jak to bywa z kaskami sportowymi trochę głośny, ale idzie wytrzymać
do dziś nie rozszyfrowałem różnicy między zamkniętym a otwartym wlotem na szczęce, w planach zakup ciemnej szyby .

Cena: około 900zł

Spodnie L&J polski producent
Używane: 2 sezony w gorące dni zakładam jeans
Opis: spodnie z grubej skóry, dwie kieszenie, zamek do spięcia z kurtką, wewnątrz siatka, ochraniacze kolan i biodra jak za taką cenę to warto
Cena: 350zł

Kurtka Alpinestars Mert
Używana: 3 miesiące
Opis: Skórzana perforowana(obawiałem się zimna....ale koszulka termiczna z cienkim polarkiem daje radę), posiada wypinaną podpinkę ocieplającą, protektory łokci i barków oraz gąbkowe protektory na piersiach i plecach, rękawy zakończono suwakami ułatwiającymi zakładanie kurtki, możliwość spięcia kurtki ze spodniami
Cena: 800zł

Buty Alpinestars SM-X 5
Używane: 3 sezony (.....i nie zamienię na nic innego)
Opis: Skórzane długie buty, BARDZO wygodnie nic nie skrzypi, nic nie uciska, po zejściu z motocykla śmiało można udać się jeszcze na pielgrzymkę :lol:
dobra wentylacja, co jest minusem w deszczu(a raczej 30km ulewie, skarpety i wnętrze mokre jak ściera do podłogi, po 3 dniach schnięcia :diabel: dalej jestem szczęśliwym posiadaczem)

Cena: 650zł

Kurtka Adrenaline black city
Używana: 2 poprzednie sezony
Opis:Gruba skóra, bardzo wygodna, ochraniacze ramion, barków i pleców, regulacja obwodu w pasie paskami na rzepy, wypinana cienka, ale skuteczna podpinka posiadałem takie 2 kurtki i w obu był problem z zamkiem :/
Cena: 350zł bardzo fajna kurtka nisko budżetowa
simson s51-> gsx 600f -> gsx750f -> gsx 750f-> xciting 400i
Obrazek
Avatar użytkownika
BiEdRoN
 
Posty: 1355
Dołączył(a): środa, 25 marca 2009, 19:29
Lokalizacja: Wawa-3city-Lebork

Postprzez Pan W » środa, 24 lipca 2013, 11:02

Przedstawię pokrótce mój pierwszy zestaw zaczynając od góry.

Wszystko używane od końcówki zeszłego sezonu


Kask Nitro NGFP MATT
Opis: Nie ma co ukrywać kask budżetowy. Dla mnie jest wygodny, posiada 2 wentylacje. Zapięcie które jest proste w obsłudze. Kolor czarny matt porysował się sam z siebie po 2 m-c, szczególnie z tyłu skorupy. Nie wiem czemu, trochę mnie to drażni...
Obecnie jestem w trakcie rozglądania się za innym garnkiem, ten zostałby rezerwowy.
Cena: 300zł (tyle zapłaciłem)


Rękawice Seca Tourismo
Opis: Fajnę miękkie rękawice wykonane ze skóry bydlęcej. Wygodne, raczej na chłodniejsze dni. Przeszkadza brak wentylacji przez co pocą się ręce i to dość mocno w upalne dni. Na plus to cena i dobra jakość wykonania - dalej wyglądają jak nowe.
Cena: 180zł


Kurtka 4.Biker X-Racer Mat
Opis: Krótka kurtka z matowej skóry bydlęcej. Posiada wypinaną podpinkę (fajna na chłodniejsze dni), dwa zamki do spięcia ze spodniami. Ochraniacze na barki + łokcie + plecy, wszystko daje się wyciągnąć. Regulacja w prasie za pomocą rzepów. Jak to w skórze jak się stoi w słońcu to jest gorąco, podczas jazdy jest OK. Ogromnym minusem jest mała ilość kieszeni - tylko 2 na zamek po bokach i jedna na zamek wewnątrz
Cena: 450zł (była promocja na zimę)


Spodnie 4.Biker Sport Mat
Opis: Spodnie do kompletu z ww. kurtką. Skóra bydlęca matowa. Dwa zamki do spięcia. Zapięcie długiego robi z kurtką coś a'la kombinezon, krótki łączy tylko tylną część o daje super wentylację od pasa w górę. Rzepy na slidery (jeszcze nie potrzebuję :oops: ), ochraniacze bioder + kolan. Dwie kieszenie na zamek po bokach. Na dole nogawek zamki ułatwiające zakładanie spodni. Brak oryginalnej wentylacji (jajka ugotowane) ale po radzie kolegi z forum dorobiłem własną i teraz jest super.
Cena: 350zł (była promocja na zimę)


Odzież termoaktywna Crivit Sports LIDL
Opis: Super sprawa. Tania i sprawdzona. Używam, za każdym razem gdy jadę. Szybko schnie, odprowadza pot za zewnątrz.
Cena: 50-70zł za komplet (jak dobrze pamiętam)


Buty Sidi Vertigo
Opis: Długie buty ze skóry. Co tu dużo pisać. Marka znana. Buty wygodne, zapinane na zamek + skręcany ściągacz z tyłu. Wentylacja z możliwością zamknięcia. Ochraniacze na łydkę na piszczel na pietę. Wygodna podeszwa, fajnie się w nich chodzi a jak się fajnie jeździ.
Cena: 700zł


Mam jeszcze kominiarkę z długim kołnierzem, ale nie ma w niej nic specjalnego.
Swój zestaw uważam za dość dobry.
W najbliższym czasie muszę dokupić rękawice z wentylacją i kask jakiś lepszy z ładnym malowaniem (Suomy)
Ja to uwielbiam!!!
Nie szukam śmierci...ja gonię swoje marzenia.
Avatar użytkownika
Pan W
 
Posty: 529
Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 08:38
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez kaamos » sobota, 27 lipca 2013, 19:43

W skrócie, bo nie chce mi się drugi raz produkować (tym razem w notatniku piszę, żeby nie uwalić sobie całego posta przed wysłaniem :P )

Dziś temp. 30+, mogło osiągnąć 35. Na początku zachmurzenie, a od połowy słońce.

Postanowiłem skorzystać z okazji i zrobić szczegółowy test Dragon Seta (opisany wcześniej). Oprócz niego założyłem też rzułwia ( ;) ).
Zrobiłem sobie wycieczkę z Łodzi do Koła. 240coś km, w godzinach 11:00-17:30 (z postojem pod zamkiem w Kole i wizytą w drodze powrotnej).
Prędkość przelotowa 110-120, raz odkręciłem do 150, ale napór gorącego powietrza powodował duszność.

Przy zatrzymaniu się szybko robiło się dość gorąco i pojawiał się pot, ale już po ruszeniu pojawiał się komfort (na początku przyjemny chłód, a już po chwili, gdy skóra wyschła, lekkie ciepło, w granicy komfortu).

Podczas postoju pod zamkiem, zostałem w podwiniętych spodniach i butach (podkoszulek zmieniłem na krótki). W spodniach było ogólnie w porządku (grubszy materiał izolował troche od palącego słońca, a i kolor szarynie pochłaniał promieniowania wybitnie), w butach bardzo szybko gorąco i spociły mi się stopy, dlatego jak usiadłem, to zdjąłem z nich wszystko (a i tak słońce nieźle przypiekało).

Najgorzej spisały się rękawice, bo przy takich temperaturach jest jednak delikatnie gorąco i dłoń się trochę poci (ale po powrocie rękawica była tylko trochę wilgotna, a nie przemoczona, więc i tak nieźle). Optymalnie byłoby przy nich zapewe od 15 w mieście do 25 w trasie.

W kasku (Caberg Ego) ciepło (jechałem z zamkniętą szybą), ale nie było to uciążliwe ani przez chwilę.


Info dla kompletujących strój na motocykl: dla czego warto nabyć bieliznę termoaktywną:
Warto tutaj wspomnieć o bieliźnie termoaktywnej.
Mam bieliznę z długimi rękawami na wysokie temperatury, jednak używam właściwie tylko podkoszulka (spodni tylko jak jest chłodniej).
Zalety noszenia jej widać bardzo dobrze z kurtką, w której jeździłem. Nawet, jak się spocę, to jakieś 2-3 min jazdy wystarczą, żeby skóra i koszulka wyschły. Jest wtedy sucho, w miarę ciepło i komfortowo.
W opisie kurtki zaznaczyłem, że przy każdej temperaturze do używania z termobielizną z długim rękawem. Dla czego? Bo podszewka klei się do wilgotnej skóry, ciężko włożyć rękę, a i potem jest niewygodnie, a bielizna zapewnia łatwość założenia i suchość.

Wpadły mi w ręce też produkty z bambusa - gatki i skarpety. Dla gatek: 95% włókno bambusowe, 5% elastan.
Mają one niby mieć właściwości chłodzące. Czy tak jest, to nie wiem, bo musiałbym przetestować te i zwykłe bawełniane w takich samych warunkach, ale faktem jest, że w dzisiejszej podróży jajka mi się nie ugotowały. Jak macie jakieś doświadczenia, czy informacje o tym produkcie, to napiszcie, bo może to okazać się dobrą rzeczą na ciepłe dni.
Z racji tego, że buty i tak mam przewiewne, to skarpety wziąłem zwykłe, bawełniane, ale nowe (jeszcze nie wytarte, ani nie sprasowane, więc dobrze wchłaniają wilgoć, pozostawiając stopy w miarę możliwości względnie suche (znaczy wilgotne, ale nie przemoczone, przynajmniej dopóki nie nasiąkną).


I to chyba tyle, jeśli o ten opis chodzi. Ogólnie zadowolony jestm bardzo, z rękawic troche mniej (oczekiwałem wyższej temp. komfortu). Mimo że w butach gorąco jak cholera, jak się nie jedzie, to i tak jestem zadowolony, bo to jednak czarny but zamszowy, a było 35 stopni i konkretnie prażyło słońce, więc pewnie i w sandałkach byłoby mi gorąco. Myślę, że np. na uczelni dam radę siedzieć w odsznurowanych.

[ Dodano: 27-07-13, 21:04 ]
O butach mogę jeszcze dodać, że dzięki bardzo przyczepnej podeszwie, łatwo się od asfaltu odpychać, np. przy cofaniu.
Ostatnio edytowano sobota, 27 lipca 2013, 19:54 przez kaamos, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
kaamos
 
Posty: 434
Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 18:43
Lokalizacja: Łódź

szydlas i jego bieda

Postprzez szydlas » poniedziałek, 29 lipca 2013, 13:52

W takim razie i ja się pochwalę swoją biedą.

Kask integralny LS2
Używany: Jesień 2012 - po dziś dzień
Cechy: Blenda, wyjmowana do prania wyściółka, pinlock, otwory wentylacyjne (woooow ;P),
Opis: Krótko i na temat. Pierwszy kask który kupiłem i dopasowałem do swojej czaszki. Przez co wygodny, bez pinlocka sama domknieta szybka paruje przy temp niższej niż 18 st. (taki gorący chłop ze mnie). Zawiasy szybki chodzą wystarczająco ciężko, czyli ok, bo wiatr nie manewruje mi szybką. Minusem jest to że wybrałem kolor czarny mat, ostatni raz na letnie słońca. Z kasku jestem zadowolony, lecz tylko co do swojej jazdy żółwim tempem, czyli rzadko kiedy przekraczając 110 km/h. Dlaczego? Otóż z dwóch powodóch. Jeden to fakt iż kask jest słabo wyciszony, szumi dosyć mocno jak dla mnie. Drugi mankament to jego opływowość. Aerodynamicznie jest świetnie ustawiony tylko kiedy głowa patrzy prosto, gdy tylko rozglądam się na boki przy większej prędkości, cuzje jak rozciągają mi się kręgi szyjne i to dosyć konkretnie.
Cena: 400 złociszy

Rękawice shima roadrunner
Uzywane: Jesien 2012 - do dzisiejszego dnia
Cechy: Wzmocnienia (protektor?) na palcach i na srodku dłoni, wygodna "wyściółka", ochrona przed wiatrem, gumki do ścierania wody z kasku na palcach wskazujących.
Opis: Pierwsze motocyklowe rękawiczki w moim życiu. Z racji iż przygodę z moto zaczynałem na jesieni, stąd wybór padł na nie. Są idealne na chłodniejsze dni, doskonale zabezpieczały moje dłonie nawet w temp około 0 st. celsjusza. Nie czułem nawet odrobinki chłodu. Co do warunków letnich, cóż, łapki już zaczynają się konkretnie pocić i grzać. Co do wykonania, bardzo solidne i wygodne. Patent z gumką od deszczu sprawdził się przy niejednej deszczowej pogodzie. Mogę polecić.

Cena: 230 zł


Kurtka skórzana Berik 8366BK

Uzywany: Jesień 2012 - dziś
Cechy: Gruba skóra bydlęca, protektory na łokciach, barkach i wyciągany na plecach z możliwością dopasowania własnego lub innej firmy. Od wewnętrzej strony siatka. Dwie kieszenie wew z czego jedna tylko na suwak, druga na rzep, i dwie zew. obie zamykane suwakiem.
Opis: Kurtka chyba bardziej zbliżona do sportowej, wnioskując po jej długości. Dopasowana do mojego cielska, które ma trochę kg. W okresie poza-sezonem (czyli kiedy zimno) :P Kurtka zdawała egzamin w 100% i nie musiałem zakładać nawet bluzy pod spód. W sezonie obecnym, rózwnież daje rade przy wyższych temperaturach. Byle tylko nie stanąć w mieście dłużej na swiatłach, bo wtedy robi się gorąąąco. :)
Cena: 1100 zł


Buty Alpinestars SMX-5
Używane: Lato 2013
Cechy: Wymienne slidery, anty-poślizgowa podeszwa, otwory wentylacyjne, w większości wykonany ze skóry. Protektory na pięty, goleń i kostkę. Usztywnienie w kostce.

Opis: Buty sportowo-turystyczne. Czuje się w nich pewnie. Podczas jazdy czuć dostające się powietrze do kulasów, co troszkę mimo wszystko chłodzi. Podeszwa jest sztywna, lecz z racji iż but kłania się troszkę ku przodowi na wysokości kostki, to daje radę by w nim chodzić. Po dłuzszej jeździe, moje nogi nie odczuwały zmęczenia i jakiejść większej ulgi po zdjęciu ich. Buty posiadają jeden zamek zapinany na suwak oraz dla domknięcia/uszczelnienia suwaka 3 rzepy. Jak dla mnie są dosyć wygodne, a podeszwa sprawdziła się w garażu na śliskiej powierzchni, podczas przestawiania moto. Dodam też co do rozmiaru, że miałem problem ze znalezieniem butów(ale to w innym temacie) W skrócie podam że te równają się temu co noszę, czyli rozmiar 47 w adidaskach i pantofelkach = 47 w tych butach.
Cena: 750 zł
Ostatnio edytowano poniedziałek, 29 lipca 2013, 13:53 przez szydlas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
szydlas
 
Posty: 398
Dołączył(a): środa, 10 października 2012, 10:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez TasmaN » poniedziałek, 29 lipca 2013, 16:05

Dzisiaj to:

T-shirt china made
Używany: Dziś
Cechy: Metka: Xing Yun producer
Opis: Biała, fajnie furkocze na wietrze. Bardzo przewiewna. Do użytko w temp. >35 stopni. Powyzej 120 kmh zawija sie na wietrze na plecy :P :D :D
Cena: 20 złociszy
TasmaN
 

Postprzez requiem5 » środa, 7 sierpnia 2013, 23:03

DWUCZĘŚCIOWY SKÓRZANY KOMBINEZON TSCHUL 726 TITANIUM DAMSKI
Cechy: Skóra bydlęca o grubości 1,1-1,3mm; wyjmowane protektory na łokciach, barkach, plecach, biodrach, kolanach; kieszeń wewnętrzna; wstawki materiałowe w kroku, na łydkach i pod pachami; zamki przy rękawach oraz nogawkach; ślizgi na kolanach; zamek do podpięcia spodni; dodatkowe ochraniacze z tytanu na barkach oraz kolanach; brak kołnierzyka i jakiejś podpinki na chłodniejsze dni
Opis: nie jest drogi w porównaniu do jakości. Wytrzymałości po upadku nie miałam okazji sprawdzać. Wygodny. Nie krępuje ruchów.
Optymalna temperatura: jak to w skórze w gorące dni bez bielizny termo aktywnej nawet nie zakładać bo zdjęcie graniczy z cudem.
Cena: 1200 za całe kombi

Buty Alpinestars S-MX 5
Cechy: wykonane z perforowanego materiału, z wodoodporną membraną, wymienne ślizgi, ochrona na piszczel i kostki. Kiepskie rozwiązanie rzepy zakrywającej suwak przy zginaniu stopy się rozłazi.
Opis: W miarę wygodne do chodzenia jak i na moto. Jak dla świeżaka lekkoi wygodnie się zmienia biegi
Optymalna temperatura: myślałam że będzie mi się noga pociła ale 50C i nie ma tragedii
Cena: 620 zł

Kask integralny Shark S900
Cechy: blenda; demontowany podbródek; demontowany nosek; wyjmowana wyściółka; pompowane policzki; pin lock; zapięcie microclick z regulacją; test SHARP:4/5; Minusem jest brak systemu dociskania szybki.
Opis: W rękawiczce ciężko wyczuć przełączniki do uchylenia wlotów powietrza. Pinlock w pełni eliminuje parowanie szybki nawet jak się na nią chucha. Duży uchwyt blendy ułatwia szybkie podnoszenie i opuszczanie nawet w rękawiczkach. Ogólnie kask jest bardzo wygodny. Miętka dopasowana wyściółka + dobrze wyprofilowane wnętrze daje przyjemność z jazdy. Minusem jest waga coś koło 1400g. Na moje oko jest dość głośny ale nie mam porównania z innymi
Optymalna temperatura:50C trochę się głowa poci, trzeba uchylać szybkę
Cena: 800 zł

Rękawice Modeka
Cechy: długi mankiet; protektory na kostkach, na paliczkach gumowe z otworem pa przewiew; w miejscu podparcia od wewnętrznej strony dłoni zamszowa skóra; wyściełane materiałem.
Opis: Ręka się nie poci wcale nawet te 50 stopniowe upały, rękawice są wygodne bardzo elastyczne, nie krępują ruchów palców, mam długie palce i wersja damska wyklucza możliwość włączenia kierunków. Więc rękawice mam męskie ;)
Optymalna temperatura: Przy takiej temp 50C nie jest gorąco.
Cena: 175 zł

Bielizna termo aktywna brubeck (góra długi rękaw LS11290, dół długi LE10690)
Cechy: podstawa do skóry ;)
Optymalna temperatura:50C w mieście w kombi jest w miarę przyzwoicie
Cena: 150 komplet
Ostatnio edytowano środa, 7 sierpnia 2013, 23:10 przez requiem5, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
requiem5
Moderatorzy
Moderatorzy
 
Posty: 1579
Dołączył(a): wtorek, 9 lipca 2013, 09:51
Lokalizacja: Kałuszyn

Postprzez Cygi » czwartek, 8 sierpnia 2013, 00:03

DWUCZESCIOWY KOMBINEZON BERIK RAPTURE LS2 7889 BIAŁO-CZERWONO-CZARNY
Opis: Skóra bydlęca protektory CE kolan łokci i ramion.
wzmocnienia na obojczykach na ramionach i na plecach.
wstawki BalisticŸ KevlarŸ Stretch i BionicŸ.
wymienne ślizgacze na kolanach.
oddychająca podszewka.
perforowana skóra.
elastyczne wstawki skórzane.
elastyczne wstawki tekstylne Bionic.
dwie kieszenie wewnętrzne.
zamek spinający kurtkę ze spodniami.
Uzywane od jesien 2011 - obecnie (niezbyt czesto)

Cechy: Bardzo wygodny - kroj dopasowany do sportowej pozycji kierowcy (75') jazda w upały nie jest zbyt uciazliwa. Bardzo dobra jakosc wykonania.


KASK HJC FS-11 CZARNO-BIAŁY
OPIS: Atestowana skorupa wykonana z mieszaniny włókien kompozytowych kevlaru, włókna szklanego i spektry zapewniająca maksymalną ochronę głowy.
Skorupa zaprojektowana w oparciu o test w tunelu aerodynamicznym.
Dwa rozmiary skorupy, dokładnie dopasowane do rozmiaru głowy.
Wyjmowane wnętrze wykonane z chłonnego materiału AquaTransŸ, dopasowującego się do kształtu twarzy, zapewniającego absorpcję wilgoci oraz doprowadzanie świeżego powietrza do skóry twarzy.
System pompowania poduszek policzkowych AIR PUMP SYSTEM zapewniający optymalne dopasowanie kasku.
Wizjer Anti-Fog z powierzchnią odbijającą 95 % promieniowania UV.
Zintegrowany, dodatkowy wizjer przeciwsłoneczny, wysuwany wewnątrz skorupy.
Obydwa wizjery ANTI-SCRATCH wykonane z materiałów odpornych na zarysowania.
Mechanizm umożliwiający szybki demontaż i montaż szyby bez użycia narzędzi.
Dwustopniowy system dociskania szyby do uszczelki zapewniający zmniejszenie hałasu wewnątrz kasku.
Rozbudowany wielokanałowy układ wentylacji ACS (Advanced Channelling Ventilation System).
Rozbudowana kurtyna pod podbródkiem przypinana na rzep, zapobiegająca podwiewaniu.
Wyjmowany deflektor na nos ograniczający parowanie szyby (dodatkowo: mniejszy deflektor w zestawie).
Specjalny profilowany układ wnętrza pozwalający na jazdę w okularach.
Zapięcie typu DD.
Masa kasku 1600g +/-50g.

CECHY: lepszy od poprzedniego co mialem a byl nim FG15 Ben Spies Replica.
UZYWANY: kupiony miesiac temu
CENA:pomiedzy 600-1200zł

Buty SIDI VERTIGO KOLOR CZARNO-CZERWONY
OPIS: Buty wykonane są z materiału Lorica - syntetyczna skóra
Wnętrze wykonane z oddychajacego materiału wzmocnionego teflonem
Zamykany kanał wentylacyjny doprowadzający powietrze do wnętrza buta
Piszczel chroniony osłoną
Na przodzie buta wymienne osłony
Osłona pięty wykonana z Polyuretanu - pełna ochrona przed uderzeniami
System TECNO VR chroniący łydkę
System Ankle-Support-System zapobiega skręceniu kostki
System TECNO-II utrzymuje stabilnie stopę w bucie w razie upadku
Osłony są wymienne, mocowane przy pomocy śrub
Podeszwa wykonana z nie ślizgającej się gumy

CECHY: Wspaniale racice jakie kiedykolwiek mialem- cud malina
UZYWANE -2011 do dzis
CENA: sredno 800-900zł

REKAWICE BERIK 8639
OPIS: Wykonane ze skory o duzej wytrzymałosci z elementami wykonanymi z twardego plastiku chroniacego wszystkie palce jak i kostki dłoni. Specjalnie obszyte materialem ktory wrecz "przykleja sie" do manetek sprawiajac ze ruchy wykonywane w tych rekawicach sa precyzyjne. System wentylacyjny zapobiega przed poceniem sie dłoni.Zapinane na podwojny rzep.

CECHY: Po wlozeniu tych rekawic i zlapaniu sie za kierownice włącza sie "niesmiertelnosc" Troche tylko martwi fakt ze nie da rady utrzymac super bialego koloru jaki byl kiedy byly nowe
CENA: 400zł
"Załaduj wszechświat do działa. Wyceluj w mózg. Strzelaj".
"Złe języki obgadują... dobre dają orgazmy.. " :D
MZ 251=>GSX600F=>GSX-R 750=> FZ8 Fazer
Avatar użytkownika
Cygi
 
Posty: 1069
Dołączył(a): poniedziałek, 17 sierpnia 2009, 22:24
Lokalizacja: Chojnów

Postprzez kaamos » sobota, 10 sierpnia 2013, 01:18

Cieszę się, że temat tak fajnie się rozwija, ale mała adnotacja:

Po pierwsze, jako cenę podawajcie taką, jak faktycznie zapłaciliście, to każdy zainteresowany spojrzy sobie, po ile ludzie kupują, po ile da się dostać i przeszukując sklepy sam dojdzie do pewnych wniosków (czy trafił na okazję, czy chcą go naciągnąć)

Po drugie zaś w cechach charakerystycznych produku chodzi nie tyle o opis marketingowy, który każdy może sobie przeczytać w sklepie, ile o detale, które po pierwsze wyróżniają dany produkt ponad standard, po drugie mogą być niewidoczne w sklepowym opisie, lub na zdjęciach i po trzecie zainteresują odbiorcę (jak ktoś szuka np. kasku z blendą, a nie znajdzie blendy w cechach, to nie będzie szukał dalszych informacji o produkcie). Nie żebym się czepiał, ale w cechach charakterystycznych chodzi o to, żeby było to, co najważniejsze, a żeby nie przewalać ścian tekstu, jak się czegoś szuka.
Cygi akura amienił cechy i opis, ale to już detale, każdy wie, o co chodzi ;)
Avatar użytkownika
kaamos
 
Posty: 434
Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez k.adrian1 » środa, 11 września 2013, 07:50

Kurtka: Alpinestars T-Dyno. Kurtka tekstylna, protektory na łokciach, barkach i plecach - wszystkie wyjmowane. Dwie kieszenie zewnętrzne i dwie wewnętrzne ( 2 piwa do jednej kieszeni wchodzą :diabel: ) Kurtka z podpinką. Używałem tej kurtki bez podpinki w 35 stopniowe upały i było ok do póki nie stanąłem naświatłach. Zimą przy -10 jak wracałem świeżo zakupionym jajcem do domu musiałem założyć polar. Z wad urwał się tylko znaczek alpinestars przy suwaku.
Cena: Kupiłem używaną od kolegi za 200zl

Rękawice: ADRENALINE DEVIL X1 - letnie. Cienka skóra z wstawkami carbonowymi na kostkach i wywietrznikami na palcach i przy nadgarstku. Świetnie się sprawują w gorące dni, dłonie nie pocą się.
Przy 4-5 stopniach robi się w nich zimno.
Po 2 sezonach czyli u mnie 20 000km zrobiły się w nich dziury na palcach prawej ręki wskazujący i środkowy.
Cena ok 100zl

Nakolanniki Adrenaline MX LITE X1 - Nakładam na jeansy, nigdy nie miałem poważnego upadku więc niewiem jak się zachowują podczas gleby. W połączeniu z butami chronią całkowicie nogę od wiatru. Doskonałe do jazdy po mieście.
Musiałem doszyc po jednym pasku mocującym przy kolanie ponieważ przy wyższych prędkościach górna częśc ochraniacze odginała się.
Cena w sklepie internetowym jaką zapłaciłem to 45zl

Kask BOX BZ-1 DRAGON - posiada blendę przeciwsłoneczną, która jest niestety za jasna i przepuszcza dużo słońca. Kask ogólnie dobrze wyciszony, wentylacja ok. Mam go od miesiąca dopiero, ale nie moge powiedzieć złej rzeczy o nim. Kupiłem go ze względu na blendę. Za kask AGV lub firmy z wyższej półki zapłaciłbym 2 razy tyle.
Cena: 330zł

Spodnie Rayven - kupione w Londynie, nie wiem czy jest dystrybutor tej firmy na Polskę. Spodnie tekstylne z wyjmowanymi protektorami na biodrach i kolanach do jazdy tylko w chlodnie, zimne, deszczowe dni. Super trzymają ciepło, wodoodporne (sprawdzone). Przy 20 stopniach celcjusza robi się w nich gorąco, natomiast przy -10 miałem tylko gacie pod spodniami i było komfortowo.
Cena: 35funtów - ok 180zł
Avatar użytkownika
k.adrian1
 
Posty: 61
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 09:59
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez kaamos » piątek, 6 grudnia 2013, 17:06

Po pierwsze, wybaczcie moje niedopatrzenie. Temat miał brzmieć oczywiście "latałeś/łaś", ale mi umknęło, a potem już było za późno na edycję. Piszę teraz, przy okazji, bo nie chciałem specjalnie spamu generować ;)

Po drugie, okazji zakończenia sezonu (jeszcze wypadałoby zatankować, ale to już, jak przestanie wiać i umyć, bo dam głowę, że zdążyli solą sypnąć, ale to nei wiem kiedy) postanowiłem podzielić się tym razem moimi "zimowymi" wrażeniami z użytkowania ciuchów.

Po trzecie, dokonałem małego zakupu, który tu dostawię.

I wreszcie po czwarte, jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że warto opisać benefity pinlocka, to przy okazji podejmę się i tego, choć nie mam na to weny, bo w kasku z pinlockiem nie jeździłem od miesiąca. Miałem też opisać jakieś wrażenia zużytkowania kasku, ale już zdążyłem zapomnieć. :P No ok, może ze 2 słowa skrobnę.

Zapraszam do lektury.



1) Wrażenia.
Mój zestaw do jazdy pod koniec sezonu prezentował się następująco (rzeczy opisane wcześniej): kurtka od skórzanego kombiaka, jeansy motocyklowe, kominiarka, kask LS2, rękawice Nazran, buty letnie Probiker (sic!).
No i w tym momencie, drogi czytelniku (czytelniczko), jeśli przeczytałeś(/łaś (tak, teraz się będę pilnował :P )) opis tych butów, zapewne na myśl przyszło Ci coś w stylu "no idiota", jednakowoż, wbrew pozorom, nie aż tak wielki.
Głównie skupię się na tych butach, skrobnę to wspomniane coś o kasku i dodam coś ekstra.
Buty: jak pisałem, sprawdzają się świetnie, nawet w temperaturze 35°C. Dla czego więc woziłem się w nich przy <10°C, w szczególności ok. 0°C (+- 2°C)? Bo świetnie się sprawdzają do dłuższego siedzenia w pomieszczeniach. Mogłem w zasznurowanych siedzieć cały dzień w budynku i było komfortowo. Jeśli chodzi o jazdę, są przewiewne, więc oczywiście nadawały się tylko do krótkiego przejazdu (ok. 20 min), np. na uczelnię. Przy temperaturze ok. 10°C, czuć powiew, ale nie wydawał mi się on jakiś specjalnie chłodny. Taki neutralny przeciąg raczej. Od ok. 5°C w dół, zaczynał się robić lekko chłodny, jednak nie na tyle, żeby przez te 15 min jazdy po mieście, zdążyły mi zmarznąć stopy. Około 0°C był chłodny, lecz przez czas jazdy zdążył wychłodzić stopy minimalnie (chwila w budynku i już ciepłe). Podczas okresu zatrzymania motocykla, było w nich jak najbardziej ciepło. Po półgodzinnym spacerze przy minimalnym mrozie, było w nich bardzo ciepło, sucho i komfortowo. Raz założyłem je z myślą, że przesiedzę trochę w budynku, jednak wyszło inaczej i godzinę jeździłem w nich przy temp. ok. 0°C, po zmroku. Wtedy stopy zmarzły konkretnie. Wszystkie opisy dotyczą jazdy po mieście. Powyżej 120km/h wieje w nich bardzo, więc przy ok. 0°C nie pojedzie się tak dłużej, niż kilka minut.
Butów Modeka nie miałem okazji stestować tym razem.
Kask (Caberg): Kiedy jeżdziłem w nim, temperatura oscylowała w granicach 5-12°C. Przy otwartym szyberdachu, czuć było zdecydowanie zimny powiew. Parowanie opiszę w opisie pinlocka, ale generalnie szyba nie parowała, podczas gdy na szyberdachu widać było bardzo dużo skroplonej wody. Często jeździłem z uchyloną szybką, ale tylko dla tego, "bo mi pod pancerzem duszno" (przyzwyczajony jestem do huraganu w szczękowcu). :P Na prawdę nie pamiętam, co tam jeszcze wymyśliłem sobie 2 miesiące temu, żeby napisać o nim.
Coś ekstra: kupiłem sobie w markecie Jula taką "bieliznę termoaktywną z mikropolaru" (nadal mają, można sobie obejrzeć). Była wtedy w promocji, więc dałem za nią bodajże ok. 40 zł, więc cena bardzo w porządku. Efekty super - przejechałem się pare razy (zwłaszcza, jak temperatura spadła do ok. 0°C) w tym komplecie + jeansy, kamizelka i kurtka skórzana (na rękach tylko ta bielizna i kurtka) i nie było mi zino, nawet w najniższych opisywanych przeze mnie temperaturach. Co ciekawe, przez kilka godzin w ciepłym budynku, też było wygodnie.

2) Zakup
Background story: kiedyś zakładałem pod kurtkę sweter, który był od niej o wiele dłuższy, ale w tym sezonie kupiłem sobie kamizelkę (dam detale poniżej dla zainteresowanych), która dochodzi mniej więcej do spodni tylko, a że jest bardzo fajna, to zacząłem jeździć tylko w niej, co pozostawiło odkrytą część pleców. Wraz z pierwszym, październikowym ochłodzeniem, postanowiłem coś z tym zrobić.
(Kamizelka: zewn. warstwa 67% PVC, 33% poliester; podszewka poliamid (taka "miziowata" ;) ); wyściółka poliester. Kamizelka mała, lekka, cienka, kupowana na wagę, więc cynku nie dam.)
Pas nerkowy Louis
Używany: Jesień 2013 - ...
Cechy: Materiał: 78% polichloropren, 22% nylon; grubość: 3 mm
Opis: Postanowiłem kupić tani, bo a nuż wystarczy na moje potrzeby. Ciepła dodatkowego nie daje, ale dobrze chroni przed wiatrem, dzięki czemu nie jest zimo. Na moje potrzeby wystarczy w sam raz (jak jest bardzo zimno, to nie jeżdżę w trasy).
Optymalna temperatura: <10°C. Nie osiągnąłem dolnego limitu, ale wydaje mi się, że będzie on ok. -3/-5°C. Może nadać się do wyższych temperatur, ale mi było trochę za gorąco przy 10°C.
Cena: 33 zł

3) Pinlock (będzie krótko i zwięźle, bo i tak was już zamęczyłem tekstem.
Plusy: Nie paruje, chyba że przy niskiej temperaturze, celowo będziesz na niego dyszeć przez dłuższy czas. Przy niskiej temperaturze widać oddech wewnątrz kasku, ale z szyby rozprasza się w takim samym tępie, co z powietrza (nie osadza się).
Minusy: Cena 100 zł. Refleksy. W nocy każde źródło światła staje się tęczowym rozbłyskiem, co jest męczące na dłuższą metę. Bardzo też widzę odbicie swoich oczu w szybie przy oświetleniu przez słońce, czy latarnię. Może to być spowodowane zmianą krzywizny szyby, podwójnością refleksu (szyba i pinlock), albo nie wiem czym.
Czy warto zainwestować? Jeśli paruje Ci szyba i Ci to przeszkadza - warto. Jeśli nie paruje, lub nie przeszkadza - nie warto (chyba że masz zbędne 100zł). Jeśli kupujesz pierwszy kask, przymierz, przejdź się, w miarę możliwości przejedź się w nim. Paruje - patrz poprzednie punkty. Nie paruje? Prawdopodobnie będzie parować, a przy niższych temperaturach na pewno, pytanie tylko, w jakim stopniu. Nie chcesz ryzykować i masz kasę - kup. Jesteś urodzonym hazardzistą, lub nie masz kasy - nie kupuj, szukaj alternatyw.
Polecana przeze mnie alternatywa: fular przeciwzaroszeniowy od maski przeciwgazowej, taki o. Jest to taka jakby nawoskowana szmatka, którą przeciera się szybę. Traci się trochę na idealnej przejrzystości (w końcu nanosisz na szybę coś, co nie jest gładkie, bo jest naniesione szmatą), ale zasadniczo działa.
Są inne patenty, ale ich nie testowałem.



To będzie tyle, dziękuję za uwagę.

Aha, mam jeszcze takie pytanie, czy jakiś mod nie byłby chętny na robienie takiego przedsięwzięcia, że jak ktoś skończy używać dany produkt (wpisze końcową datę używania, żeby było wiadomo, ile wytrzymał), albo ma jakieś adnotacje, czy dodatkowe uwagi do swojego opisu, zamieszczonego wcześniej, wkleja poprawioną wersję całości opisu jednego z produktów i mod go podmienia w którymś ze starszych postów, usuwając zarazem post korekty? Dzięki temu pełny opis jednego przedmiotu byłby w jednym miejscu.
Ostatnio edytowano piątek, 6 grudnia 2013, 17:15 przez kaamos, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
kaamos
 
Posty: 434
Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kaamos » czwartek, 6 lutego 2014, 01:47

Na dziś update + zakup.


Update: Buty Probiker City
Jakoś w grudniu chyba zauważyłem, że obsunęły się w nich ochraniacze kostek. Zewnętrzne zjechały aż do obszaru siatki wentylacyjnej (czyli sporo, kilka centymetrów). Wewnętrzne, wydaje mi się, też zsunęły się odrobinę. Oddane w styczniu na gwarancję, dziś odebrane nówki sztuki. Miejmy nadzieję, że to była wada egzemplarza (zapomnieli coś podkleić), a nie modelu.


Zakup:
 Kask Shiro SH-821
Używany: Luty 2014 - ...
Cechy: Zwykły kask, bez bajerów (nawet podbródka); Ale jest deflektor; Zapięcie microclick (2 wersje); Tani
Opis: Kupiłem tani kask (w promocji) do tyrania (gymkhana itp.), bo szkoda mi obrysować mojego głównego kasku z bajerami. Dziś założyłem go pierwszy raz. Jakość jak najbardziej zadowalająca, jak na cenę, którą zapłaciłem. Ciekawostką jest to, że dla 2 różnych rozmiarów, ten sam model kasku różnił się diametralnie - inne wloty powietrza, dźwignie odczepiania szyby i zapięcie. Mój zapinany jest na pojedynczy zatrzask (ten drugi zapadkowy), ma o wiele wygodniejsze przełączniki odpinania szyby i wloty powietrza na czole w konfiguracji jeden śreni, odsuwany i 2 małe pstryczki (według mnie gorzej w porównaniu do pojedynczego, dużego, odsuwanego). Generalnie wloty powietrza wyglądały zdecydowanie porządniej i solidniej w tej drugiej wersji (zwłaszcza szczękowy). Huk wiatru wydaje się raczej intensywny (choć nie jeździłem od dwóch tygodni, więc mogłem się odzwyczaić), ale niskotonowy, więc tak nie denerwuje. Bardzo dobrze słychać dźwięki z zewnątrz (ulica, silnik, rozmowy, etc.). Przynajmniej na mojej głowie jest sporo miejsca przy uszach. Przewiewny (brak podbródka). Szyba szczelna. Nie da się jechać z szybą uchyloną o 1 ząbek, bo wieje centralnie w oczy. Wydajność wentylacji ciężko zbadać w obecnych warunkach. Minusem jest to, że nie mogę odczepić szyby z jednego zaczepu, bo element trzymający (w osi szyby) jest za duży, żeby wyszedł przez otwór, który do tego celu służy. Na pewno wada egzemplarza. Nie udało mi się ani na siłę, ani sposobem, ale jakoś mogę z tym żyć.
Cena: 125 zł (w promocji. Jego normalna cena w tym sklepie to 300 zł)
Avatar użytkownika
kaamos
 
Posty: 434
Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kaamos » niedziela, 1 czerwca 2014, 16:33

Update: Kurtka Dainese TT-72
Ostanio coś złego zaczęło mi się dziać z ekspresem (ciężko się odpinał na samym dole), dziś stwierdziłem, że nadaje się już jedynie do wymiany, gdyż rozdziawia się od dołu (do tej pory jeszcze jakoś się trzyał w miarę).
Na jego obronę mogę powiedzieć, że bardzo lekko nie miał. Nie tyle o bebech tu chodzi, co o wyposażenie zimowe: czasem 2 pary kalesonów, 2 podkoszulki, spodnie, kamizela, pas nerkowy i to wszystko czasem dość ciasno ściągnięte u dołu kurtką. Jak widać, chyba to było dla niej za dużo.
Jakoś na dniach planuję wymienić, co nie będzie łatwe, bo jest bardzo solidnie wszyty między 2 warstwy skóry (powłokę zewnętrzną i podszycie od spodu właśnie dla wzmocnienia eksperesu). Nie żeby trudność tego przedsięwzięcia była moim kłopotem, ale mam nadzieję, że mi nie spartolą tego.

Jeśli ktoś ma namiary na zakład w Łodzi, który zrobi to przede wszystkim PORZĄDNIE, to chętnie przyjmę na PW.
Ostatnio edytowano niedziela, 1 czerwca 2014, 16:35 przez kaamos, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kaamos
 
Posty: 434
Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Dzisiejszy zakup to.........

Postprzez Ragnarocers » poniedziałek, 9 czerwca 2014, 19:12

Kask HJC RPHA ST :diabel: :diabel: :diabel:

Pzesiadłem się z kasku HJC TR1
Jechałem w czasie burzy więc pinlock super sie sprawdził.... zero zaparowania :P
Waga to jakieś 1450g
Świetna areodynamika oraz wentylacja :P (nie urywa łba przy wiekszej prędkości)
Spodziewałem się tylko że bedzie lepiej wytłumiony ale to chyba wina tłumika przelotowego :P
Blenda przeciwsłoneczna obsługiwana bezproblemowo :P
Jak narazie moge powiedzieć tyle że wart swojej ceny... Już niedługo czeka mnie trasa 550km wiec zobacze jak się wtedy sprawdzi :lol:

Reszta zestawu to:

Kurtka RST PRO SERIES
Spodnie RST STUNT
Rękawice Rebelhorn ( już niedługo zmiana na RST :P )
Buty RST TRAC TECH
Ostatnio edytowano poniedziałek, 9 czerwca 2014, 19:16 przez Ragnarocers, łącznie edytowano 1 raz
Miłość, nienawiść, duma i szyderstwo
Ragnarocers
 
Posty: 37
Dołączył(a): poniedziałek, 10 czerwca 2013, 22:03
Lokalizacja: Opalenica

Postprzez FenixxPl » wtorek, 1 lipca 2014, 13:25

To może i ja opiszę w czym latam, może komuś się przyda, z góry ostrzegam, że będzie to pewnie powstawało w odcinkach, jak akurat będzie czas ;-)

Kask MTR K10
Używany: Czerwiec 2007 - ...
Cechy: Kask szczękowy (tzn. z otwieraną szczęką), bez blendy, teraz już w ofercie producenta zastąpiony modelem K12.

Opis: Kask kupiony jeszcze za czasów śmigania skuterem, teraz (po 7 latach O.o) już doprasza się o wymianę, jednak w tym czasie przelatał >40 tysięcy kilometrów, we wszelakich warunkach. Pomimo jego wieku szczęka po podniesieniu stabilnie trzyma się w dowolnie zadanej wysokości (nie zamyka się sama), jej mechanizmowi blokowania również nie można nic zarzucić.
W kasku powyżej 120km\h robi się głośno, do tego szybka obecnie woła już o pomstę do nieba, jednak zauważając jego wiek i koszta, jestem wręcz niesamowicie z niego zadowolony, wnętrze nie jest poprzecierane, głowa w kasku (nawet przy b.wysokich temperaturach) się nie poci.
Cena: ~300zł, warta każdej złotówki, obecnie wybierając mocno bym rozważył nowszy model, jeżeli tylko by był równie solidnie zrobiony.


Buty Forma Mirage
Używany: Lipiec 2011 - ...
Cechy: Wysokie buty motocyklowe, sztywne, obudowane z każdej możliwej strony (w sumie na każdym jest ~5 protektorów), w tym slider na przedniej bocznej części buta, idealny do polerowania asfaltu ;-)

Opis: Buty kupione właściwie pod wpływem potrzeby (nagłej, potrzebne na wczoraj, więc wybór ograniczał się do tego, co akurat było w sklepie), z perspektywy czasu okazały się strzałem w dziesiątkę.
Genialnie trzymają nogę, w sytuacjach awaryjnych (np. nagła potrzeba podparcia się), nawet jeżeli podłoże nie jest idealnie przyczepne można na nie liczyć, chodzić również w nich się da, ale na dłuższe spacery nie polecam, buty motocyklowe są na motocykl i tego się trzymajmy :-)
Ich wadą jest fakt, że jak jest ciepło, poci się w nich noga, po dłuższym spacerze przy ~33*C skarpetki były już na prawdę mokre.

Cena: ~580zł
Ostatnio edytowano wtorek, 1 lipca 2014, 13:35 przez FenixxPl, łącznie edytowano 1 raz
FenixxPl
 
Posty: 7
Dołączył(a): wtorek, 23 marca 2010, 20:10
Lokalizacja: B-B

Postprzez sebapod76 » poniedziałek, 14 lipca 2014, 10:51

Kask AIROH Speed Fire ok 300 zł. Trochę huczy, trochę paruje, ale wygodny i wg SHARP'a bezpieczny. Allegro

Kombinezon tekstylny WOLF ok. 500 zł. Pełne uzbrojenie w protektory CE, Jest wygodny, podpinka na chłody a na lato wentylacja w miarę wydajna.Zamek spinający ze spodniami. Jeżdżę w nim już 3 sezony, brak oznak zużycia. Bezpieczeństwa nie testowałem.Allegro

Na lato spodnie jeansowe A-PRO przewiewne jak to jeansy ok 300 zł, wyróżniają się bardzo brzydkim krojem, ale za to są wzmocnione kevlarem + protektory CE na kolana i piankowe bioder.Sklep Sroda Wlkp

Kurtka SECA VENTED tzw MESH przewiewna jak podkoszulka, pełne uzbrojenie w protektory zamek do spodni. Przewiewna i solidna siatka na rękawach, klacie i plecach, podpinka wodo i wiatroszczelna, Bardzo komfortowa nawet przy 30-o stopniowym upale. Ceny na Allegro 350-400 złotych, ale mnie się udało kupić na motobazarze w Poznaniu za 200 nową
.
Rękawice Schoeller Keprotec 110 zł Protektory twarde na palcach i kostkach. Dość wygodne, kupione w sklepie w Środzie Wlkp
Ostatnio edytowano poniedziałek, 14 lipca 2014, 10:57 przez sebapod76, łącznie edytowano 1 raz
0 Rh-
Avatar użytkownika
sebapod76
 
Posty: 54
Dołączył(a): piątek, 12 października 2012, 20:19
Lokalizacja: Kępa k/ Zaniemyśla

Postprzez cybersphinx » środa, 30 lipca 2014, 06:45

Kask Shark s900 (ok 800zł). Nie jestem w stanie nic mu zarzucić. Wentylacja bardzo dobra, pin lock, blenda, lekki, ładny. Chociaż może jest jedna rzecz... jak jest założony pinlock to przy dużym położeniu kierownika na bak optymalne pole widzenia w kasku przecięte jest krawędzią pinlocka. Wystarczy jednak podnieść o 1 punkt szybkę główną aby zniwelować tę wadę i zrobić sobie wentylację jednocześnie. Mam go od lutego 2014 - przejechane ok 5000 km.

Kurtka skórzana tschul 902. Jeżdżę w niej od marca, więc i w chłodzie była (ok 10st) no i teraz w upały po 32st. Jest dobra, w chłodzie jest chłodno, w cieple jest ciepło ale nie na tyle by panikować. Wentylacja na ręce i klatkę jest ok, na plecy nie ma. Szwy dają radę, ale widać już pewne nadwyrężenie. Porażką jest rzep na mankiecie, już przestał trzymać.

Rękawice letnie adrenaline wind (ok 100zł). Od kiedy zaczęło się robić ciepło zakupiłem je. Sprawdzają się bardzo dobrze w wysokiej temperaturze. Wentylacja bardzo dobra, są bardzo wygodne i dobrze pośredniczą pomiędzy dłonią a kierownicą. Komórki w nich jednak nie obsłużycie.

Buty Sidi b1 (ok 600zł). na motocykl bardzo dobre, do chodzenia co najwyżej wystarczające. Generalnie jest ok, bo kupiłem je okazyjnie.

Spodnie preferuję klasyczne, niebieskie Wranglery. Na razie nie planuje spodni z ochraniaczami.
Avatar użytkownika
cybersphinx
 
Posty: 53
Dołączył(a): środa, 30 kwietnia 2014, 07:46
Lokalizacja: warszawa

Następna strona

Powrót do Kaski, ubrania, ochraniacze...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość